Zpět na seznam aktivit

Strava

Zdravá strava je předpokladem pro zdravé těhotenství. Listová zelenina, ryby nebo různé druhy koření patří mezi potraviny podporující plodnost.

Strava

Šance na početí se zvyšují v kuchyni

Víte, že správným jídelníčkem můžete podpořit plodnost? Zdravá strava je obecným doporučením pro všechny budoucí maminky a tatínky. Polovinu talíře každého vašeho jídla by tak měla zabírat čerstvá zelenina a ovoce. Do svého jídelníčku také můžete zařadit potraviny, které konkrétně pomáhají při snaze o početí. Které z nich podporují ovulaci a díky kterým se v těle tvoří více vajíček a spermií?
 
Zelené listy – zelenina se zelenými listy obsahují množství kyseliny listové. Ta zlepšuje ovulační cyklus a vývoj zdravých spermií. Najdete ji např. v kapustě, mangoldu, špenátu nebo růžičkové kapustě.
 
Avokádo – oblíbené zelené ovoce obsahuje vitamin E, který zvyšuje děložní výstelku a tím i šance na úspěšné těhotenství.
Slunečnicová semínka – jádra slunečnicových semen jsou bohatá na vitamin E, což je základní živina zvyšující počet spermií a jejich pohyblivost.
 
Fazole a čočka – vysoký obsah bílkovin v luštěninách podporuje ovulaci. Čočka navíc obsahuje spermidin, který pomáhá spermiím oplodnit vajíčko.
 
Zelený chřest – je superpotravina nabitá živinami. Obsahuje folát, který zvyšuje pravděpodobnost zdravého těhotenství. Účinky chřestu na zvýšení počtu spermií jsou známé už od středověku.
 
Ústřice – i když jsou známé hlavně jako afrodiziakum, jsou také pomocníkem ve snaze o početí. Vysoké množství zinku podporuje tvorbu testosteronu v mužském těle a tedy i počet spermií. 
 

Další aktivity

Nordic walking

Nordic walking

Rychlá chůze řeší nejen nadváhu, ale bojuje i s neplodností. Při sportu se lépe prokrvují orgány a dostavují se endorfiny, hormony štěstí.

Více

Reprodukční jóga

Reprodukční jóga

Soubor cviků reprodukční jógy vyživuje ženské orgány a vrací hormonální systém do rovnováhy. Šance na početí se tak výrazně zvyšují.

Více

Autogenní trénink

Autogenní trénink

Tato relaxační technika využívá sugesce a vede k uvolnění organismu. Při aktivní relaxaci zklidníte tělo i mysl.

Více
Zpět na seznam aktivit

Jsme tu pro Vás

Nenašli jste na webu požadované informace? Naše koordinátorka odpoví na všechny Vaše otázky a domluví vše potřebné pro Vaši návštěvu kliniky.

Ing. Dita Groligová
Martina
Klinika Praha
+420 703 144 639
Anna Tranova
Lucie
Klinika Brno
+420 734 756 115
Kontaktujte nás