Zpět na seznam aktivit

Nutriční poradenství

Zdravá strava je předpokladem pro zdravé těhotenství. Listová zelenina, ryby nebo různé druhy koření patří mezi potraviny podporující plodnost.

Nutriční poradenství

Šance na početí se zvyšují v kuchyni

Víte, že správným jídelníčkem můžete podpořit plodnost? Zdravá strava je obecným doporučením pro všechny budoucí maminky a tatínky. Polovinu talíře každého vašeho jídla by tak měla zabírat čerstvá zelenina a ovoce. Do svého jídelníčku také můžete zařadit potraviny, které konkrétně pomáhají při snaze o početí. Které z nich podporují ovulaci a díky kterým se v těle tvoří více vajíček a spermií?


Zelené listy – zelenina se zelenými listy obsahuje množství kyseliny listové. Ta zlepšuje ovulační cyklus a vývoj zdravých spermií. Najdete ji např. v kapustě, mangoldu, špenátu nebo růžičkové kapustě. 

Avokádo – oblíbené zelené ovoce obsahuje vitamin E, který zvyšuje děložní výstelku a tím i šance na úspěšné těhotenství.

Slunečnicová semínka – jádra slunečnicových semen jsou bohatá na vitamin E, což je základní živina zvyšující počet spermií a jejich pohyblivost.

Fazole a čočka – vysoký obsah bílkovin v luštěninách podporuje ovulaci. Čočka navíc obsahuje spermidin, který pomáhá spermiím oplodnit vajíčko.

Zelený chřest – je superpotravina nabitá živinami. Obsahuje folát, který zvyšuje pravděpodobnost zdravého těhotenství. Účinky chřestu na zvýšení počtu spermií jsou známé už od středověku.

Ústřice – i když jsou známé hlavně jako afrodiziakum, jsou také pomocníkem ve snaze o početí. Vysoké množství zinku podporuje tvorbu testosteronu v mužském těle a tedy i počet spermií. 

 

Jsme tu pro Vás

Nenašli jste na webu požadované informace? Naše koordinátorka odpoví na všechny Vaše otázky a domluví vše potřebné pro Vaši návštěvu kliniky.

Martina Koubkova
Martina
Klinika Praha
+420 703 144 639
Lucie Přibylová
Lucie
Klinika Brno
+420 734 756 115
Kontaktujte nás