Přímý vliv spánku na plodnost

Zpátky na výpis

Přímý vliv spánku na plodnost

I když důkazy studií nejsou zcela rozhodující, stojí za to se s některými vědeckými fakty seznámit. Hormony, které řídí rytmus našeho spánku a bdění, se jmenují kortizol a melatonin. Jejich uvolňování má na starosti stejná část mozku, která reguluje také reprodukční hormony. Pokud jsou tyto hormony uvolňovány nesprávně, mohou mít negativní vliv na ženskou ovulaci. U mužů může být ovlivněn zdravý proces dozrávání spermií. Jaké to může mít důsledky? U žen tento proces způsobí nepravidelný menstruační cyklus. U mužů se snížená plodnost promítá do nekvalitních spermií, které mohou zapříčinit problémy s početím.


Nepřímý vlivy spánku na plodnost

Vzpomeňte si na holistický přístup. Všichni víme, co můžeme očekávat, pokud spíme málo či moc. Nedostatek spánku může vést ke zvýšenému stresu a přináší negativní emoce. Obojí pak může plodnost snižovat. Kromě toho zdravé spánkové návyky snižují riziko dalších onemocnění jako je diabetes, obezita nebo kardiovaskulární choroby. Vyvážený spánkový režim vám pomůže předcházet rizikům, která by později mohla zapříčinit neplodnost.


Naše 4 tipy pro lepší spánek

1. Najděte si svou optimální délku spánku - V Unica víme, že každý pacient má jiné potřeby. Ne pro všechny je 8 hodin spánku ideální. Může to být více i méně. Jak se cítíte po probuzení? Máte pocit, že jste spali dost nebo příliš málo?

2. Před spaním zkuste jógu nebo meditaci - Tyto relaxační techniky mohou výrazně zlepšit kvalitu vašeho spánku. Podívejte se na naše videa s lekcemi reprodukční jógy.

3. Najděte si svůj rytmus a držte se ho - Jakmile zjistíte, kolik hodin spánku denně potřebujete, snažte se každou noc dodržovat stejný plán, pokud je to možné. Podle jedné ze studií mohou noční pracovní směny být příčinou neplodnosti či potratu.

4. Cvičte! - To je vždy dobrý tip. Cvičení přispívá k vaší fyzické i psychické pohodě. Nevíte, kde začít? Přečtěte si více o holistickém přístupu k plodnosti a o nordic walking.

Zlepšení vašich zdravých spánkových návyků prospěje vám i vaší cestě za miminkem. A mezitím jsme tady my, abychom vám pomohli otěhotnět a udělat rok 2021 radostným.

Související články

Jsme tu pro Vás

Nenašli jste na webu požadované informace? Naše koordinátorka odpoví na všechny Vaše otázky a domluví vše potřebné pro Vaši návštěvu kliniky.

Ing. Dita Groligová
Martina
Klinika Praha
+420 703 144 639
Anna Tranova
Lucie
Klinika Brno
+420 734 756 115
Kontaktujte nás